4 oktober 2012

Ja, det är jag igen!



Ni verkar ju gilla det här med listorna trots allt, så jag kör på...
1. Vad heter du?
Av någon oklar anledning håller jag ju det lite anonymt här på blögga. Det börjar på S!
2. Vad kallas du för?
Hm, nu för tiden mest mitt förnamn. Förr i tiden ibland mitt efternamn, eller en olämplig förvrängning av mitt efternamn och ganska ofta pygmén. 
3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Jag gillar mitt namn, så det funkar! En klasskamrat brukar kalla mig Skrållan ibland vilket alltid får mig att skratta eftersom jag bara tänker på Skrållan-dockan. Mitt namn är nog safe. Prova nåt annat och se om det funkar.. ;)

Bildkälla

4. Vad gör du just nu?
Hey Sherlock. Svarar på listan! Ligger på soffan och knarkar halstabletter och Piggelin.
5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Gå ut och dansa i Göteborg, jobba med mitt skolprojekt, ta en lång promenad, hämta fler Piggelin i frysen.. Eller alltså, jag vill ju svara på listan.
 6. Vad har du på dig?
None of your business I'd say! Men mjukisbralla osv.
7. Vad har du gjort idag?
Jomen här har man röjt på soffan vettu! Kollat på Djurakuten, lagt upp en massa bilder på facebook, försökt blogga videobloggen men misslyckats, kollat på Halv åtta hos mig, kollat på Mannen som kunde tala med hundar, läst bloggar, lyssnat på Filip och Fredriks podcast, lyssnat på Henrik Dorsins sommarprat. Hör och häpna: duschat, gått och handlat (var alldeles skakig när jag kom hem), lagat lunch och skickat ett mail.
8. Vad var det roligaste med din dag?
Föregående inlägg. Och Henrik Dorsins sommarprat (framförallt låten
Får Man Skämta Om Vadsomhelst, hoppa till 54.33).


Lyssna: Henrik Dorsin
9. Vad var det tråkigaste med din dag?
När tv3play efter reklamen i mitten av Djurakutenavsnitten hoppar direkt till slutet så att man bara kan se första hälften av programmen. LÄGG AV FÖR I!!!! känner man då... 
10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Det är nog väldigt svårt känner jag. Det beror ju på humör och förväntningar och förutsättningar. Om den innehåller glädje och kärlek är det ju en bra start..! 
11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Hehe, mitt bord och alla klementinskal och piggelin-papper.
12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Det måste väl ändå vara helt ointressant...?
13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
...? Kanske alla de gånger jag tänkt det om människor som inte förstår det själva.
14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Alla har sin charm! Våren innebär ju tveklöst en ojämförlig frihetskänsla men.. 
15. Vilken högtid är din favorit, jul, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julen tror jag, av de tre i alla fall... För att det är den som jag firar mest av de tre och för att man har laddat så mycket inför den och om den blir bra så kan man bli lycklig i själen för en stund.
16. Beskriv den perfekta outfiten?
Den finns nog inte skulle jag säga. Bara kör. Må bra, då blir det bra.
17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Det är inte mycket som inte kan bli schysst i rätt kombo.
De osunda idealen är ju dock svåra att matcha.

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Jag letar!

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Eeeeeh.... Det växlar! Kanske min prickiga scarf? Ibland i alla fall. 

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Men kära hjärtanes, skulle jag minnas det? Eeeeh.. okej, jag ska verkligen försöka tänka efter här... Nattlinne när jag var liten kanske. Obeskrivligt skönt. 
21. Favoritplagg på en man?
Väldigt mycket funkar. Det handlar mer om själva mannen än om vad han klär sig i. 
22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Haha, va? Spelar ingen roll! 

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, 
t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Tänkte häromdagen att det vore sjukt nice att kunna odla skägg.
24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Hm... Alltså, är det romantiskt även om det bara är på vänskapsplan eller? Har en fantastiskt fin kompis som skickat nallar och en ring och sådär. Det gjorde en sextonårig mig väldigt glad. Fick ett parfymerat kärleksbrev av en annan kille en gång, eventuellt på skämt i och för sig, men blev lika fnittrig ändå. Alltså, folk har vart fattiga med riktigt romantiska grejer må jag säga. Shape up!
25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Rent generellt är jag nog ganska bra på att skriva uppriktiga brev där jag förklarar hur mycket personen i fråga betyder för mig. Romantiskt vet jag inte, men. Kärleksfyllt i alla fall!
26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
Något som visar att den som ger presenten har tänkt efter och verkligen ger något som passar mig.


Vad gör de här människorna? Öppnar hon paketet innan 
han ens släppt det? Om han nu hjälper henne att hålla
presenten för att hon inte ska tappa det (snacka om 
att inte  lita på den andra personen) varför står de 
då så långt ifrån varann?                                     Bildkälla

























27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Oj... Har jag fått en hemsk present nån gång? Minns att jag var vansinnigt besviken när jag som typ tolvåring fick en liten miniservis i porslin. Skulle vilja ha den nu! 
28. Cola eller fanta?
Cola. Zero, för att den är snyggare än light.
29. Choklad eller sur/salt godis?
Salt.
30. Sallad eller McDonalds?
Beror på vad man är sugen på ju! En riktigt god sallad är ju så god så man nästan dör. Och då vill man ju hellre ha det än donken. Men ibland är man bara sugen på donken helt enkelt. Pommes is a must!
31. Myskväll eller utekväll?
Depends. Återigen. Utekvällar kan bli såna misslyckanden. Men myskvällar slår sällan fel. Men en bra utekväll är ju sjuukt nice.

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Kärleken övervinner allt. Kort sagt...
33. Pengar eller kärlek?
Kärlek. Hatar pengar!
34. Tåg/buss eller bil?
Eh.. buss framför tåg. Om man inte ska aplångt. Bil med trevligt sällskap och om jag slipper köra. Men buss är meditativt tycker jag! Om det inte stinker urin eller så.
35. Bloggen, instagram eller twitter?
BLOGGEN ofcurrs. Har ju den där nedrans instagramen men den känns rätt onödig och twittern uppdaterar jag kanske en gång i halvåret när jag kommer på att jag har den... 








36. Tv eller dator?
Dator. Dessutom har man ju typ teven i datorn. Men lätt datorn oavsett.
37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Inte sett nån av dem! Jag vet, alla chockas av detta. 
38. Roligaste fyllehistoria?
Det finns alltså roliga fyllehistorier..? Kan bara komma på tragiska. Där fyllan har varit avgörande för händelseförloppet så att säga. Typ kille snubblar i badrummet och slår ut ett fönster och skär upp handleden, eller frustrerad tonårskille sparkar liggande kille i huvudet, eller nersupen kompis segnar ihop och somnar på golvet, eller kille försöker hongla upp tjej trots att han har flickvän, eller vuxen man slår till yngre tjej för att han tror att han blir skrattad åt.. Bara män här känner jag. Man kan absolut ha roligt med alkohol, men riktigt fulla människor är oftast bara tragiskt. 
39. Pinsammaste fyllehistoria?
Min student bestod från typ klockan 8 till typ klockan 14 enbart av champagne, oavsiktligt. Voila! Somnade på vägen hem mot studentmottagningen men det kan lika gärna ha berott på utmattning efter en stenhård vårtermin. Jag vet inte om jag gjort så mycket pinsamt på fyllan eftersom jag varit full så vansinnigt få gånger. Och då har jag mest koncentrerat mig på att hålla mig på mattan. Jag har nog gjort pinsammare saker helt nykter.
40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Jag tror inte jag har en bästa vän. Jag har flera asbra!  
41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas..?
Nej... Jag tror att allt löser sig.
42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
"..låt oss dansa en vals, om du inte kan - det gör ingenting alls. Så vitt jag förstår så ska det gå bra att dansa en vals, nu när vi har sagt ja." -Stefan Andersson
43. Dra ett skämt?
Ae. Du kan redan alla om tomater osv.
Det var en gång två X som var ute och gick...
- Lägg dig ner! sa den ena.
- Why? sa den andra.
.............. (Ja, jag kom på den nu!)


44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Åh, det finns faktiskt många fina. En kram på nyår bland annat!
45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet?
T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)-
Det kan ha varit att spela Eliza i vårt musikalprojekt... Men om det ska vara nåt jag själv gjorde som var roligt? Eh.. alltså, jag minns inte?!

46. Något som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet?
(t ex vara mer social, vara mindre social)
Genomfört en falsk-konsert som vi snackade om men som nog ingen vågade riktigt... Jag hade tänkt att sångaren skulle sjunga i en annan tonart, trummisen spela lite i otakt, gitarristerna spela på ostämda instrument och pianisten typ spela en helt annan låt. Det hade varit så extreeemt roligt. Och intressant att se vilka som inte skulle märkt något! 
47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Oj hjälp, mycket! Äga en hund!
48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Just precis nu, inte mycket alls eftersom jag är sjuk... Men annars... slutföra Cyndees pris från sleepoverparty-quizet i våras och se till att hon får det, tvätta mina sminkpenslar och göra klart en tavla.
49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Hahaha, älskar Billy Bob Thornton i hela Bandits. Det märks inte alls hur rolig han är i reklamen här nedan, och har du inte sett filmen borde du kanske inte se klippet, men han är tamigtusan brilliant i filmen alltså!

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet?
(sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)

Äter baklänges middag, say what? Alltså, det finns ju anledningar till varför ingen vet de om mig. Om de finns, så... skulle inte tro det, sorry! Men jag kan berätta tre andra saker som du kanske inte vet.


- Hundars saliv är desinfekterande (har jag hört, men från en rätt säker källa).
- Andreas Carlsson heter Mikael i andranamn (säger Wikipedia).
- Johnny Cash uppträdde 3 oktober, i skrivande stund dagens datum, 1972 på Österåkerfängelset i Sverige. (What would we do without Wikipedia.)


PS. Fick nyss det här mailet från Twitter:

"We have one suggestion: follow more people."
Och så föreslog de Agnes Carlsson, Carl Bildt
samt  AMBER *OFFICIAL*. Eh, ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar