11 oktober 2012

Dagens!


Att jag häromveckan var på en konsert med en världsmästarvisslare. Bara det faktumet är ju liksom nog för att täcka upp flera Dagens!. Men de tre ting som faktiskt gjorde att jag och mina kamrater tillika 
medlyssnare fick bänken vi satt på att skaka av skratt var:

* Rätt vad det var snörvlade/hostade/drog en tant/farbror hela sitt bihåleinnehåll genom typ hela kroppen. Lät det som. Det var den i särklass grövsta slemsnörvlingen jag hört. Och detta skedde givetvis när världsmästarvisslaren framförde en ljuv ballad. Ansikten gömdes i jackor och scarves och all kraft gick åt att knipa igen läpparna för att inte ge ljud åt skrattexplosionen som pågick inombords. 

* Pastorn (konserten var i en missionskyrka) illustrerade, utifrån att han visslar när han har det bra, när han har det riktigt bra genom att lite för ingående berätta om hur härligt han tycker det är att duscha. Tre meningar. Två och en halv för mycket. Fullkomligen absurdt. Ja, bänken vibrerade.

* Jag tror det var i slutet av "You raise me up" (som världsmästarenvisslaren i fråga för övrigt vunnit OS-silver med) som .... oklart vad som faktiskt hände, diskussion pågår om det var ett barn eller en psyksjuk kvinna... någon från den bakre delen av kyrkan gav i från sig ett läte som verkligen lät som "Djävulen!!". Så vansinnigt surrealistiskt! Som att det inte vore nog redan. Vad gör man? Jo, man skrattar. Så att bänken SKAKAR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar