14 maj 2013

You're under surveillance


Jag vet att de här bilderna går ut på ett störigt sätt i marginalen, men de måste vara såhär stora om ni ska se nåt alls.... I årets kanske långsammaste program (som jag bara kollade in på då och då häromdagen för att det råkade sändas live och jag hade sett alla andra program jag följer) kom plötsligt en så himla rolig sekvens. Kameran fångade sömnigt människor som rörde sig, människor som rörde sig i ett rum, människor i ett rum, människor som köade, människor som väntade, många människor på samma ställe.... och så rätt vad det var hände det något. Roligt klippt var det också.

"Här kommer jag och vet inte om att det är en
filmkamera precis där jag väljer att ställa mig."

"Lalalala... Här ställer jag mig och spejar lite."

"Jahopp..."

"Jag går igen." Låt oss nu fokusera på kvinnan i vitt.

Hon plockar något från fönstret tillsammans med en kvinna i rött.

Blommor! Carola-varning utfärdad.

Nu är det dags för lite fotografering.

Den vita kvinnan ska bara lukta på blommorna. Skönt. O så fint det blir.

Vi tar ett till. Ett ordentligt grepp om höften ska man ha!


Kraaam!

Än mera kram! (Notera de sjukt söta fotograferna.)

Kvinnan i vitt vill gå...

Men...?

Jodå...?

Jo. Bäst att de kollar in hur bilderna blev.

Och ta lite fler bilder ut genom fönstret.

Plötsligt klipper svt över till de här killarna som livligt pekar upp i taket.

För att sedan göra någon slags runk-rörelse och sedan gå vidare.

Då klipper vi tillbaka till den vita kvinnan som nu flera vill fotas med.

Något nytt tas ur fönstret! Spännande...

Det är chili........

Den får vara med på kortet.......

Och som mustasch.......

Sen läggs chilin tillbaka. Ordning och reda.

Vita damen har humor!

"Vad är det här??" frågar hon dem runt om sig och gestikulerar (på riktigt alltså).


"Ingen aning." svarar killen intill med minspel och skratt. Korrekt kan jag tycka.
Varför i hela fridens namn står det en vas med chili i fönstret?

Nå dags för ett glas rött.

Och märk min beundran när hon i sin vita klädsel, med sitt glas
röda i handen häver sig upp i fönstret utan att spilla en droppe.

Det här har hon gjort förr, det ser man ju.

Och sen sätter hon sig till rätta med ena foten under det andra benet. Chill brud!

Och så klipper svt över till två slängkyssande killar i kilt och en dam i färgglad kavaj.

Bildkälla: Printscreens från Eurovision Song Contest - Opening Ceremony (svt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar