23 maj 2013

Brownz and bloondz


Alltså, är det bara jag? Normalt sett är jag nog ganska bra på ansikten, och även på namn, men i några fall är jag riktigt, riktigt långsam. Till exempel kan jag inte rakt av tänka på en av brunetterna från OC, One Tree Hill och Gossip Girl utan måste långsamt föreställa mig alla tre. Jag vet vem som hör till vilken serie så fort jag  föreställt mig ansikte, men innan jag tagit mig ordentligt med tid att föreställa mig ansiktena är det som att de alla är samma person. Och bara nu när jag googlade skådespelarnas efternamn, trots att jag hade bilden och karaktärsnamnen nedan, googlade jag fel namn ihop med serierna. Det är heeelt mashed up. De ingår på något sätt i samma kategori, en extremt smal kategori som jag tror bara innehåller en person fast de egentligen är tre.

Rachel Bilson (spelar Summer OC), Sophia Bush (Brooke i OTH)
och Leighton Meester (Blair i GG).

















Det finns två blondiner också. Fast deras ansikten har jag inga problem med. Istället är det deras namn.... Återigen måste jag tänka mig båda två för att liksom använda uteslutningsmetoden och ha en chans att komma på namnen, men oftast går det inte ändå. Jag vet inte vad det är som gör det. Men det är väl namnen som denna gång ligger i samma kategori och liksom blurras till ett innan jag, om jag nu, långsamt lyckas dra isär dem. När jag nu googlade bilder var jag stensäker på att jag skulle få upp det andra ansiktet när jag googlade på det första namnet. Och jag har enorma svårigheter att komma på namnet Nicole Kidman. Jag var tvungen att googla filmer hon gjort för att få fram en bild på henne. Vad händer?

Gwyneth Paltrow och Nicole Kidman (inkl. 90-talsredigering).

Bildkällor: 1, 2, 3, 4, 5 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar