21 maj 2013

Plus och minus idag


+ Att jag åt en väldigt god fruktsallad till frukost
- Att jag inte blev så mätt av den
+ Att jag höll alldeles lagom till lunch på den
+ Att jag lyckades tina min frysta fiskgratäng i sin påse, i ugnen, precis 
   lagom länge för att jag skulle få av påsen innan jag kunde tina resten
- Att det som var ovanför knuten på påsen smälte ner/upp
+ Att smältningen stannade innan plasten började smälta ner i maten
+ Att jag började röja i ordning i köket på lunchen
- Att jag inte orkade börja med disken i alla fall

+ Att jag för första gången på vääldigt länge inte missade min tvättid
- Att jag ändå var ca 10 minuter sen
+/- Att några (utgår jag ifrån) fåglar hetsbajsat på tvättstugedörren?? 
       (Förstår inte hur?!)
+ Att jag lyckades dela upp min (enorma, pga tidigare missade tider) 
   tvätt lagom på de tre maskiner som finns i min tvättstuga
- Att en tvättmaskin var sönder
+ Att en av de fungerande tvättmaskinerna brukar gå lite snabbare så att jag 
   skulle kunna gå tillbaka och hinna tvätta den tredje tvätten jag planerat
+ Att jag gick tillbaka lagom för att hinna lägga i min tredje tvätt
- Att jag glömt sätta på den snabba maskinen
+ Att jag, när jag argt gick hem för att vänta de 25 minuterna som var kvar 
   på den långsamma maskinen, fått ett otroligt nice besked på mailen
- Att jag inte kom ihåg att sätta ett alarm för när jag skulle gå tillbaka och 
   lägga i den snabba tvätten i torktumlaren
+ Att jag kom ihåg att sätta ett alarm för när jag 
   skulle komma tillbaka och hämta tvätten
+ Att jag trots att jag stängde av det alarmet (för att jag då var upptagen...)
   istället för att snooza precis hann hämta tvätten innan min tid var över
- Att jag inte klarade av att bära all tvätt tillbaka på en vända
+ Att jag hade ett stort bra lakan att bära den blöta (nya snabba) tvätten i
- Att jag på vägen till min lägenhet tappade den blöta tvätten 
  på den regnblöta (smutsiga)   marken och samtidigt spred ut 
  hälften av mina underkläder på asfalten
+ Att jag hann hämta den (långsamma) tvätt jag
   lämnat i tvättstugan innan nästa tvättare kom

+ Att jag väl i skolan fick sällskap till min kvällsmat, skönt samtal inkluderat
- Att jag vid halv nio kände mig redo att ge upp 
   för dagen men egentligen ville jobba mer
+ Att jag bestämde att jag skulle jobba till nio men sedan visst orkade jobba till tio
+ Att jag pratade länge med min granne på hennes farstu innan jag gick in till mig
- Att jag var tvungen att  hänga min blöta tvätt när jag kom hem strax innan elva
+ Att det inte var så jobbigt när jag väl gjorde det
+ Att den här dagen gav mig underlag till detta blogginlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar