23 mars 2012

Oväntat besök


Igår var det som att inget hade hänt. Allt var lungt och jag skulle bara diska stekpannan för att laga min lunch. Det var då jag insåg att någon hade varit i min lägenhet medan jag var borta under förmiddagen. För just där, i stekpannan jag höll i min hand, fanns ett handavtryck.

Vem är det som har varit och kladdat på mina köksbestyr? Vem är denna lilla (kolla storleken på avtrycket) figur som alltså brutit sig in i min lägenhet, hoppat upp på köksbänken och lämnat ett spår i min stekpanna?

Är det ett hot? Är det någon som vill propsa på att vi gillar olika lite extra? Kan det vara så att det är ett meddelande från Gud att jag borde diska direkt och inte lämna stekpannan sådär? Eller är det ödet som kommit förbi och vill hindra mig från att steka mer köttfärs? Kanske är det rätt och slätt någon som vill varna mig för att stekpannan kan bli varm om jag steker nånting i den. Jag vet inte. Förmodligen är det bara nån som vill säga hej. På ett lite mer unikt sätt än via mail och facebook liksom. Riktiga brev, sooo last year.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar