5 februari 2012

Bedjurning


Jag skrev om att djuren här var konstiga och  i höstas skrev jag om hur MÅNGA de är. Att de liksom är överallt. Nu häckar rätt många inomhus tror jag med tanke på snön och den där märgigenomträngande kylan.. men kolla här! De finns. Och de är många. Som jag säger. Vill bara lägga fram lite mer bevis. Tror ta mig tusan att katterna är lika många som byns invånare. Häromdagen såg jag en familj med inte mindre än det oproportionerliga antalet FYRA hundar. Och det strövar för jämnan omkring några med hela två Berner Senner-hundar. Ja, ni förstår ju själva. Ska varje familj ha mellan två och fyra djur blir det många. Statistiken talar för sig själv. Just sayin'.




























FOTNOT: Jag hyser ingen som helst ilska mot dessa djur. Eller människor. Det finns förresten en katt
som är nästintill obehagligt mänsklig här. Det är också den som är typ den enda som inte springer
iväg när den ser en. For your info.

 

2 kommentarer:

  1. Jag är avundsjuk på dig att du har etiketten djur på din blogg. Det borde jag också ha.

    SvaraRadera
  2. Hahaha.. det förstår jag! Jamen go get it. It'll probably give you some kind of bonus in some heaven somewhere.

    SvaraRadera