8 november 2011

* Dagens!

Mellanrum
En bit in i ett telefonsamtal med en vän utbytes dessa repliker:


Hon: - Oj, vad den låter.
Jag: - Va?
Hon: - Vänta lite.. Shit..
Jag: - Va?
Hon: - Det är en mås här inne.
Jag: - Va?!
Hon: - Ja...
Jag: - Vaddå, en mås? Var är du?
Hon: - På jobbet.
Jag: - Men va? En fågel?
Hon: - Ja, den har flugit in och ingen har tagit hand om den.
Jag: - Men.. ni kan ju inte ha en fågel i trapphuset?
Hon: - Nej.
Jag: - Har ni en mås i trapphuset?
Hon: - Ja.
Jag: - Men hur länge har den varit där då?
Hon: - Jag vet inte..
Jag: - Men bara idag eller?
Hon: - Nej.. flera dagar.
Jag: - Va?! Men ni måste ju ta ut den.
Hon: - Ja jag ska ringa någon.
Jag: - Ja gör det!
Mellanrum
Hon viskar: - Men du, jag måste sluta prata, den blir rädd.
Jag: -Okej.
Hon: - Vi ses på söndag, vid fyra. Vi hörs, hej!
Jag: -Hej.
Mellanrum
Jag lägger på luren.

Mellanrum
Jag: - Hahhahahah!
Mellanrum
Bildkälla
Mellanrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar