20 februari 2013

- Är det sant? - Jaaa, det är säkert!


Som yngst i en ganska stor syskonskara har jag blivit förd bakom ljuset x antal gånger.


* Blivit övertalad att mina gosedjur dog när de slängdes ner för trappen. Logiskt ju. 
(Och ja, de slängdes ner för trappen - inte av mig. Undrar hur ett dött gosedjur ser ut?)
* Lurats i att frisyren page, i själva verket hette Pierre. 
   Gissa vad jag gick runt och sa att jag ville ha?
* Just när jag börjat tro på att mattan kanske behövde kammas av dammsugar-
   borsten som de(*) sa började de luras tillbaka åt andra hållet. Jag hade alltid fel.
   (Tills jag började lura min syster på samma sätt själv. Triumf!)
* Lugnt övertygats om att degen i hans eller hennes hand var mördeg
    när det i själva verket var trolldeg.
* Hela min barndom trodde jag att man såg bättre i mörket av Mariekex.
   Oklart var det kom ifrån. Förmodligen inte från mamma eller pappa.

(*) : Det var inte så att alla kollektivt lurade i mig samma sak de går alla bara under samma "namn" i detta inlägg. Det ska också tilläggas att jag verkligen har världens bästa syskon. Det som inte dödar härdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar