22 november 2012

Wtf google?!


Hela dagen igår sökte google på något annat än det jag skrev. Jag skrev alltså in mitt sökord, tryckte "Enter", men när sökningen kom upp stod ett annat ord i sökrutan och resultatet visades därefter. Exempelvis:

Jag googlade: present 
Google googlade: schuh (betyder sko tydligen, visste inte att det ordet fanns??)


Jag googlade: Robert Wells fru
Google googlade: Tv4


Och sen kommer jag tyvärr inte ihåg fler exempel och just igår raderade jag all min sökhistorik för första gången på typ ett år (och valde för övrigt "sen tidens början", som alernativ för hur långt tillbaka Chrome skulle rensa, då snackar vi) så jag kan inte gå tillbaks och kolla... Men ändå. Google som konkurrerat bort hunden som människans bästa vän. Vad ska vi nu lita på? Kanske ska vi vända oss tillbaka till Golden Retrievern i alla fall.

Bildkälla (Obs! Redigerad, av mig då.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar