13 oktober 2011

Hej på dig också


Okej, jag har ju berättat för er om katterna. Att det finns jättejättemånga. Som något av ett djur-fan försöker jag såklart när det finns tillfälle hälsa på katterna. Om de vill. Det vill de inte alltid, men det händer. I typ förrgår såg jag en katt jag inte sett förut. Hur kan jag veta det bland alla dessa katter undrar ni? Jo, dels för att katter ser olika ut men också för att den här katten var supertjock. Kanske gravid, men jag vet inte. (Som djur-fan borde jag kanske veta vilken tid på året katter är gravida, eller ja dräktiga då, och jag har en känsla av att det är mer på vårkanten, men nu är så inte fallet.) Hur som helst. Den här katten sprang runt hörnet så fort den såg mig häromdagen. Men IGÅR. Watch and see:


Vad betyder det här?! Såg ni vad som hände? Helt kavat ställde sig kattbollen med rumpan mot mig. Svansen i vädret och bara stod så. Ville den skvätta revir på mig? Stendissade den mig? Fick den ett nervsammanbrott när den  hade mig på ena sidan och bilen på andra? Ville den umgås? Jag gick därifrån, det kändes som det enda säkra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar