3 mars 2013

Varenda värdelös stund, det gjorde vi till nåt stort


Hahaha... I natt drömde jag (skrev inatt jag drömde av ren reflex först) att jag var på besök på mitt gamla högstadie och att jag när jag kikade in i ett klassrum fick se min storasyster delta i en lektion där, som elev. Jag beslöt mig för att gå in och det var den flummigaste lektionen ever. De skulle ställa saker mitt i ett tomt rum, blunda och gå in på den öppna ytan och bara känna typ. De hängde upp tyger och grejer också, gränsade av... Det skulle bli någon slags föreställning till slut. Mycket märkligt. Hennes gamla lärare Jan var där också. Hela stämningen var väldigt glad och härlig och apropå något skämt försökte Jan sjunga en låt. Han misslyckades totalt vilket i drömmen var jätteroligt och min syster och jag highfiveade på avstånd och mimade "Det här ska bloggas!" i kör. Det var givet liksom. 

Nu tänkte jag såhär i verkligheten (läs med engelskt uttal -->) posta (<-- slut på e.u.) lite musik idag och jag tänkte några minuter efter uppvaknandet ur min sovmorgon att just den låten Jan försökte sjunga ju vore kul att blogga. Men jag minns tyvärr inte alls vilken det var. Kände bara att den här storyn kanske ändå var värd ett inlägg.

Det blir en kommande sommarplåga istället, solen lyser ju trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar