2 juni 2012

* In my dreams





Jag lovar att klippet är värt ett klick om så bara för att få se den fantastiska koreografin och de oslagbara kläderna. Men dessutom är det en riktigt härlig popdänga tycker jag nog allt.

Visserligen fick de en brakapplåd innan uppträdandet men det måste ha varit lite lätt obehagligt, eller i alla fall tråkigare, att uppträda på den där tiden eftersom den lama publiken avslöjar sin uppskattning först efter låtens slut. Men kanske var de där vaga handklappen jämbördiga med stående ovationer i ett fullsatt Globen idag vad vet jag. Tyvärr var jag ju inte in action på 80-talet. Så inte heller fick jag bevittna de otroliga kreationer på sitt samvete IRL.






För att inte tala om hår.
 














Spana gärna in den här videon för något galet. Silence is golden?

Såsmåningom började de lugna ner sig.




Och till slut verkar de ha förstått.






Men de var ju ändå ganska charmiga i början
av sin karriär,
det måste jag erkänna.





















Faktum är att jag för ett tag sedan drömde att jag var något av en Pointer Sister. Jag skulle i alla fall dansa till Jump inför en jury. Fastän jag var jättefin i leggings, hotpants, t-shirt (typ som på ovanstånde bild), tuperat hår och pannband slutade det med att juryn var väldigt arga och skrek på mig. De tyckte att jag hade förnedrat 80- talsdansen. Jag förstod ingenting...

Bildkällor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar