24 juni 2012

Dagens!

Igår skulle jag i godan ro skicka ett sms till en lärare på min skola. Eftersom jag hade hennes nummer var det inga problem, utan jag skrev bara vad jag skulle, hittade lärarens namn i adresslistan och skickade smset. Några sekunder senare fick jag ett meddelande om att det inte gått fram och när jag gick in och tittade på smset stod det en annan mottagare i smset. Och det var inte vilken mottagare som helst, som uppenbarligen har samma nummer som läraren, utan det var Dissa-Linjen.    ...


Denna bild hittade jag vid en googling på"dissad".
Och det var ungefär så jag kände inombords 
precis

efter insikten slagit mig faktiskt. Bildkälla
FOTNOT: Dissa-Linjen är ett fantastiskt fenomen. Om man till exempel möter någon som är ett äckelflörtsvin och som man vill ta ner på jorden ordentligt kan man, under utsago att det är ens eget, ge personen i fråga numret till Dissa-Linjen. När personen då ringer upp  får den höra ett meddelande som klart och tydligt förmedlar att den man försökt nå aldrig, under några omständigheter vill höras igen. Typ. Sjukt roligt (åtminstone för typ fem år sen när det kom). Är detta vad min lärare vill säga till mig..? Jag hoppas inte det, för jag ska ha henne hela nästa år. Och jag tror faktiskt inte det, för jag har sparat hennes nummer från ett informationsblad och det måste helt enkelt ha blivit något knasigt på vägen. Men bara tanken på att det skulle ha hänt är ju vansinnigt rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar