9 december 2011

* Glöggfest



Det var en trevlig fest på många sätt! Den innehöll många glada skratt var av ett grundades på något av en pinsamhet. Jag trodde nämligen att en kille var en tjej halva kvällen. Något som han personligen aldrig förstod hoppas jag, men han förstod nog inte heller mina väldigt trevliga "mellan-tjejer-blickar" som kastades från mina ögon till hans. När jag fick förklarat för mig att han faktiskt var en man insåg jag att hans svaga respons förmodligen berodde på att han nog inte var så intresserad av att flörta med mig helt enkelt. Och eftersom jag kände mig vansinnigt elak och ville vara så långt bort från honom som möjligt resten av kvällen passade det ju ganska bra.

Efter tolv gick vi vidare och röjde loss på dansgolvet. Man kan hitta många roliga människor på ett dansgolv. Det finns alltid någon som liksom är helt inne i sin egen värld och dansar mer med golvet, luften och sitt eget hår än med människor runt om. Den obligatoriska rumpmänniskan fanns också med igårkväll. Det är han (eller hon) som har bakdelen som sitt främsta vapen. Man kunde också finna de lite stiligare klädda männen som ofta står längs med väggen och är för fega för att dansa loss och istället kastar, enligt dem dödssexiga, blickar i hopp om att få en kroppsskakande brud i sin famn. Sen fanns det de mer attraktiva kompisgängen som stog i ringar med egna danser och utrop och hade riktigt, riktigt roligt. I det coolaste gänget hängde jag och vi hade roligast av alla tror jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar