23 juni 2013

Va sa ru att du sa sa ru att du sa saru?


De senaste veckorna har jag kommit på vad en hel massa 
ord faktiskt liksom betyder. Tillåt mig att berätta:


Bildkälla: Printscreen från filmen Notting Hill.















Uttrycket Whoopsie Daisy
Alltså, jag trodde bara att det var bara whoopsie-daysi eller nåt.
Men det är ju Whoopsie Daisy. Som Hoppsan Kerstin. Jahapp.



Bildkälla















Namnet Skalman
Och då har jag ändå växt upp med Bamse. Skal-man. Askul ju!



Bildkälla



















Radiokanalen Rix FM
Rix --> Riks. Riks FM. Jo, ja. Lyssnade bara på dem hela min ungdom.



Bildkälla




















Boktiteln Bent Objects
Har jag tänkt som att Bent är ett namn. Fast det saknas typ ett ägande-s i så fall. 
Det ska ju vara böjda objekt... Men men, grym bok! Hittad via Foki för typ 4 år sen.



Bildkälla

















Magnus Ugglas låtrad "Är det efterfest då sjuder allas sång"
Har jag hela tiden tolkat som "Är det efterfest då skjuter allas stånd".
Jag har liksom tänkt att det verkat lite märkligt. Och ja, lite så...

2 kommentarer: