11 maj 2012

Logiken flödar


Jag: - Läste du min blogg igår?
Vän: - Det med le Pain Francais ja.
- Berättade jag det för dig?
- Haha, men du, jag var ju med.
- Nej..?
- Jojo, det var ju du och jag som fikade.
- Nej. Jag fikade med Mattias då.
- N..jaha.. Ja, det kanske bara kändes som att jag var med.

Jag: -*** kronor kvar, "skönt".
Vän: - Jag har **.
- Men jag ska gå och handla också..
- Mat eller?
- Olja. Och frimärken.
- Men..
- Jag köpte margarin och smör igår. Kändes väldigt fett.
- Men, varför ska du köpa olja då? Du har ju smör!
- Jamen, jag gillar bättre att laga mat i olja.
- Jamen om du har *** kronor kvar, så kan du ju inte köpa olja!
- Varför inte det? Jag behöver ju det?
- Jamen, du kan ju köpa nåt roligare!
- Som vaddå?
- Godis, chips, cola, vad som helst..
- Jag gjorde det igår.
- Jaha.
- Men, det är väl jättebra att jag köper olja om jag har råd med det?
  Jag ska ju bara klara mig tills på onsdag, jag behöver inte köpa nåt innan dess.
- Men, du kan ju inte lägga dina sista pengar på olja.
- Men det är väl bra att jag köper det jag behöver?
- Eller så köper du inget alls! Du, jag måste gå nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar