8 januari 2012

Lucka 1!


Jajemen, här kommerna. Lucka 1! I Januarikalendern alltså. Varför kommer inte lucka ett den första januari undrar ni. Jo det, förstår ni, beror på att mina brevlådor och inkorgar ekat tomma. Tanken är ju nämligen att ni ska bidra. Jag infogar lite Rules n' Info (nya R'nb) nedan. Tills ni behagar plocka fram tummar och andra fingrar har jag fuskat till mig en ruta ett. Jag fick nämligen ett mail, från min kalender-ovetande, bror. Enjoy!


I december insåg jag att jag egentligen skulle vilja göra en adventskalender av något slag på bloggen. Men så hade flera dagar redan gått och jag hade dessutom mindre tid än nånsin att lägga på en sån grej då. Så slog det mig... jag gör det i januari istället! Hur kul?! När ingen annan gör det... Och here come's the ultimate thaing: jag mottager presenter av de flesta slag och så gör jag, för varje dag i januari jag fått något, en videoblogg när jag öppnar saken i fråga. Löftet var att jag skulle göra en varje dag om jag fick 31 presenter. Ingen akut chans för det nu, men än är det inte för sent!

Kriterier:

* Paketen får inte innehålla något levande/dött djur
* Paketen får inte innehålla mat eller annat av sådant slag
   så att den inte håller sig i någon vecka
* Paketen skall packeteras på så vis att de vid uppackning
    inte orsakar en oreda som är väldigt jobbig att städa upp
* Paketen får inte innehålla något som ni tror att jag blir illa berörd av
* Paketen får inte vara större än att de går in genom en vanlig dörröppning
* Paketen får inte vara i ett stort behov av ett underhåll efter öppning (alt. läs nästa punkt)
* Paketen måste gå med på att ges vidare vid behov

* Paketen får innehålla extremt roliga saker
* Paketen får innehålla trevliga saker
* Paketen får innehålla nästan vad som helst

KOM IGEN - DET BLIR KUL!

Det kan vara en uppmaning, utmaning... En ren och skär gåva som förhoppningsvis ger någon typ av reaktion. Det kan vara en bajskorv (på gränsen till ok skulle jag säga), lite underkläder, en porslinshatt eller ett par tre puttekulor. Det kan vara ett bibelord, en saga, en fråga, ett skämt, en länk. Ni fattar ju själva, gränser finns, men de är inte många. 

För att delta i denna fantastiska januari-kalender skicka ett mail till:mittilivet.mail@gmail.com och styrk din  trovärdighet på något lämpligt men ganska valfritt sätt så får du vidare information i ett mail tillbaks. Eller lämna en kommentar med samma innehåll plus din emailadress. Love is a contact sport som Whitney brukar säga. Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar