21 juli 2013

Vilken härlig dag!


Tillåt mig att berätta om gårdagen:

* Välte ut min sminknecessär ur badrumsskåpet; en ögonskugga gick sönder, en som var sönder sen sist det hände pulvriserades ytterligare och två produkter försvann spårlöst.

* När jag hastigt reste mig upp från golvet efter att ha letat efter det försvunna lyckades jag med full kraft fastna i badrumsskåpets dörrhörn. Var? Precis under ögat. Hur jag reagerade? Jag grät så jag hulkade av smärtan, det har inte hänt sen jag var liten.

* Gick strax efter det in i köket varpå grytorna i diskstället vid min blotta åsyn rasade ner med en skräll.

* Satt med en Calippo över svullnaden i tjugo minuter och fick en mildare köldskada på kindbenet.

* Välte ut en ask muttrar och skruvar i min brors trädgård.

* Tappade bananer 4 gånger under ca 5 minuter när jag skalade ett gäng för infrysning.

* Och det sista jag gjorde innan jag gick och lade mig var att dra av en gummisnodd när jag skulle sätta upp håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar