14 december 2012

* Kille med humor


Jag råkade trilla in på Laila Bagge Whalgrens blogg häromdagen och måste bara citera:

"Fri uppfostran? Någon som testat, någon som har egna erfarenheter? Jag har inga erfarenheter själv men vill bara dela med er av en historia jag hörde idag. En vän till mig vars väninna var med om detta i en kö på ICA Maxi.

Väninnan står i kö bland många andra vid kassan. Framför henne står några personer. Nästan längst fram står en äldre kvinna. Efter henne står en mamma med sin son, oklart vilken ålder han var i. Sonen i fråga beter sig enligt henne som en riktigt odåga och har bland annat under en längre stund vid ett flertal tillfällen sparkat till den äldre kvinnan på benen med flit. Mamman verkar inte bry sig och säger inte till sin son att sluta. Så då kvinnans tålamod tar slut så blir hon såklart förbannad och säger åt mamman att se till att sonen slutar sparka henne. Då säger mamman: -Nej, det tänker jag inte göra. Han får en fri uppfostran. I hela kön hörs då en kollektiv andhämtning. Väninnan till min kompis tror inte sina öron när hon hör detta. Tanten är så arg och ser så chockad ut att hon tappar talförmågan, pojken fortsätter att sparkas. Men en man i kön precis bakom mamman saknade tydligen inte reaktionsförmåga. Han öppnar då ett mjölkpaket och häller det sedan över mamman. Mamman blir ju då självklart rosenrasande och vänder sig och skäller på mannen och frågar vad han håller på med. Då säger han: -Jag har också fått en fri uppfostran! Människorna i kön börjar då att applådera! Mamman tar med sig sonen och går därifrån jättearg såklart."

Laila Bagge Wahlgren med sonen Liam.


















Textkälla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar